Vallar mest


Ja just nu har vi helt fastnat för vallningen tack vare vår vän som så givmilt delar med sig av sina djur med oss!Senaste tiden har det blivit flera pass i veckan och vi är glada om vi hunnit med nåt pass lydnad när veckan når sitt slut.I vallningen får vi ta i bådatvå(om än i kontrollerade former såklart) och det blir inga tråkiga pauser mitt i jobbet,något som vi båda gillar skarpt!Just nu jobbar jag stenhårt med att få till regelbundna ljud ur den där jäkla visslan även när jag blir stressad . . .Lättare sagt än gjort vill jag meddela!=oD

Några lydnadstävlingar är inbokade,men det återstår att se om vi kommer iväg på dom.Vi har kommit iväg på några träningar med trevliga klubbkamrater (finns faktiskt t.om film på vår tävlingsträning på vår youtubekanal ) men mer än den lydnadsträningen har det inte blivit tyvärr.Livet handlar om prioriteringar och om det är nåt jag lärt mig dom senaste åren ,så är det att man inte ska skjuta fram saker som man kan och vill göra!

Greta smyger runt nästan som ett litet kattdjur i det höga gräset!

Kommentera

